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A-t-on vraiment marché sur la lune ? - Page 6 Empty Re: A-t-on vraiment marché sur la lune ?

Message par Jean21 Ven 9 Oct 2015 - 14:03

C'était un de mes principaux arguments aussi, chez moi ils se sont effondrés depuis.
Oui je suis tout à fait disposé à revoir encore une fois ma position puisque c'est la vérité qui m'intéresse.
Oui je doute car il faut démêler le vrai du faux.

https://www.youtube.com/watch?v=kW4QqsaxkZ8


Dernière édition par Jean21 le Ven 9 Oct 2015 - 21:43, édité 1 fois
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Message par pax et bonum Ven 9 Oct 2015 - 20:54

Il n'y a pas que la ceinture de Van Allen à franchir,mais Le rayonnement cosmique pendant tout le trajet et sur la lune sans atmosphère ni champ magnétique pour l'arrêter.
La fine toile de plastique des combinaisons de l'époque ne pouvait l'arrêter.

Une simple mission,avec des images floues,sautantes,mal cadrées,un son imparfait avec un gros bruit de fond,aurait été crédible.Mais ces va-et-vient terre lune,insolents,faciles,voire hilares avec des images aussi nettes que les films et un son impeccable digne des meilleurs studios,n'ont aucune crédibilité.
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Message par Charles-Edouard Ven 9 Oct 2015 - 22:26

Personnellement pour répondre à la question:
Non je n'ai jamais marché sur la Lune, mais j'y suis souvent, c'est assez singulier finalement..

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Message par Miséricorde du Christ Jeu 15 Oct 2015 - 11:38

ce qui est certain c'est que les images montrées des expéditions lunaires sont fausses (étrangement en 2006 la NASA a annoncé qu'elle ne trouvait plus les cassettes originales de la première mission sur la lune Apollo 11).

Sur les clichés montrés, on voit que les ombres sont divergentes, ce qui trahit la présence d'un projecteur de studio :

A-t-on vraiment marché sur la lune ? - Page 6 Apollo14rayonslumineux

plus le temps passera, plus il sera difficile de faire passer ces images pleines d'invraisemblances pour des preuves de la réalité des missions lunaires. Ce qui passait dans les années 70 ne passe plus de nos jours où l’œil est beaucoup plus critique vis-à-vis de l'image.

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Message par Gregory1979 Jeu 15 Oct 2015 - 12:41

Le truc, c'est qu'on sait depuis longtemps que cela a été tourné en studio, car ils avaient selon eux, tellement peur de ne rien pouvoir montrer au monde en direct, qu'ils ont fait un montage de secours en studio, a diffuser en cas de problème. En pleine guerre froide, ca se tient.

En dehors de cela, ils disent qu'ils y sont allés, mais sans preuves filmées. Sans la ceinture de van machin, on pourrait le croire.

Il y a aussi les miroirs déposée par une mission appolo qui permet de mesurer très précisément la distance terre-lune à l'aide de laser. Ils sont bien présent sur la lune, mais des miroirs ne craignent pas les radiations. Ils ont pu les envoyer comme on envoi aujourd'hui une sonde sur une comète.

Et puis il reste des cailloux rapporté de la lune. La je n'ai aucune info. Mais vu qu'ils sont exposés a des radiations solaire ou un truc du genre, depuis des milliers d'années, ca doit également être dangereux à manipuler, a condition d'en avoir vraiment ramené Wink

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Message par Miséricorde du Christ Jeu 15 Oct 2015 - 12:59

Le but essentiel d'envoyer des hommes sur la lune était d'épater le monde et de montrer la supériorité technologique américaine.
D'un point de vue strictement scientifique cela n'apportait pas grand-chose.

L'objectif ultime étant les images, si celles-ci sont fausses, on peut très fortement douter que la NASA aient réellement dépensé des milliards pour une mission lunaire, pour autant qu'elle soit humainement réalisable.

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Message par pax et bonum Jeu 15 Oct 2015 - 19:35

Bien sur.L'argument de l'argent s'additionne à la liste.Il est plus avantageux de tout tourner en studio que d'effectuer cette mission.

Les éléments crédibles de l'histoire est une mission de cosmonautes en apesanteur,comme cela se fait couramment avec la Station Spatiale. Donc seul le départ et le retour filmés des cosmonautes est authentique.

Aujourd'hui,on remet en scène une pseudo mission sur Mars.Mais lorsqu'on fait deux fois la même arnaque,elle ne prend plus!

A+
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Message par steve2035 Mer 12 Oct 2016 - 22:38

Bon écoutez, je vous laisse dire que notre balade sur la lune était une imposture. On vous le laisse. C'est à vous. . Mais vous ne touchez plus au 11 septembre. Ok? Ça c'est notre dernier bébé et c'est chasse gardée.

Very Happy
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Message par Zamie Mer 12 Oct 2016 - 22:46

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Message par M1234 Mer 12 Oct 2016 - 23:05

Alors là zamie vous retombez en enfance(lol)
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Message par Zamie Mer 12 Oct 2016 - 23:06

Marie du 65 a écrit:Alors là zamie vous retombez en enfance(lol)


Presque ....et il n'y a pas de plus doux pays celui de l'enfance
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Message par M1234 Mer 12 Oct 2016 - 23:10

complètement d'accord avec vous Very Happy
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Message par pax et bonum Jeu 13 Oct 2016 - 11:52

Zamie fait diversion avec des contines de gosses pour le sujet le plus sérieux qui soit.
L"imposture lunaire est un mensonge mondial réalisé par la plus grande puissance.
On a étudié les aspects scientifiques qui infirment largement ce pseudo voyage.
Mais on pourrait avoir un regard d'ordre symbolique.
Quel est le symbole de la lune dans les mythologies,les religions et l'inconscient psychologique?
Pas très positif,puisque la Vierge Marie la piétine dans la Bible.La lune a toujours été liée aux divinités féminines Egyptiennes ou Babyloniennes comme Astarté,par exemple.Et dans l'inconscient collectif,elle illumine les nuits d'amour,devenant la déesse des étreintes secrètes.N'oublions pas les lunatiques qui en viennent à perdre la raison...
L'expression populaire:"être dans la lune" signifie que l'on est déconnecté de la réalité,donc de la Vérité.Et nous y sommes!
La déesse du mensonge,du rêve,de l'irréel a marqué de son triomphe la plus grande fable que l'homme n'ait jamais inventée:
Marcher sur la lune...mon ami Pierrot!
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Message par M1234 Jeu 13 Oct 2016 - 12:01

Bonjour Pax
Zamie fait diversion avec des contines de gosses pour le sujet le plus sérieux qui soit. a écrit:

Ne le prenez pas mal hier soir nous avions du temps et bonne ambiance sur le forum, alors nous nous sommes un peu lâchées!!! Rigole
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Message par M1234 Jeu 13 Oct 2016 - 12:04

pax et bonum a écrit:Zamie fait diversion avec des contines de gosses pour le sujet le plus sérieux qui soit.
L"imposture lunaire est un mensonge mondial réalisé par la plus grande puissance.
On a étudié les aspects scientifiques qui infirment largement ce pseudo voyage.
Mais on pourrait avoir un regard d'ordre symbolique.
Quel est le symbole de la lune dans les mythologies,les religions et l'inconscient psychologique?
Pas très positif,puisque la Vierge Marie la piétine dans la Bible.La lune a toujours été liée aux divinités féminines Egyptiennes ou Babyloniennes comme Astarté,par exemple.Et dans l'inconscient collectif,elle illumine les nuits d'amour,devenant la déesse des étreintes secrètes.N'oublions pas les lunatiques qui en viennent à perdre la raison...
L'expression populaire:"être dans la lune" signifie que l'on est déconnecté de la réalité,donc de la Vérité.Et nous y sommes!
La déesse du mensonge,du rêve,de l'irréel a marqué de son triomphe la plus grande fable que l'homme n'ait jamais inventée:
Marcher sur la lune...mon ami Pierrot!

Mais je respecte votre message et il mérite d'être lu!!
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Message par Vent Nouveau Jeu 13 Oct 2016 - 12:23

@Zamie... Je n'ai pas pu résister (fil "chansons d'enfance") Smile
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Message par Zamie Jeu 13 Oct 2016 - 12:30

Vent Nouveau a écrit:@Zamie... Je n'ai pas pu résister (fil "chansons d'enfance") Smile



Bien sûr 😀.
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Message par steve2035 Ven 14 Oct 2016 - 11:30

Je trouve dommage que de tels héros ayant réussi l'impossible n'aient pas plus la banane d’être revenu vivant parmi les leurs sur notre bonne vieille terre. Les américains nous ont toujours habitué a plus d'exubérance.

OK ils sont peut être d'une modestie hors norme renforcée de nerfs d'acier et emballé de discrétion (Buzz était militaire) mais ce sont des hommes avant tout. Je trouve qu'ils ont presque l'air embarrassé. Pourquoi cacher sa joie?

Cheer up guys! you made it!!!

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Message par steve2035 Ven 14 Oct 2016 - 11:33

J'ai trouvé cet exercice d'analyse psychologique utilisé par les profilers de la police pour savoir si quelqu’un ment.

C'est intéressant. Sans être une preuve c'est un élément à mettre au dossier...

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Message par steve2035 Ven 14 Oct 2016 - 11:46

A priori la preuve ultime qu'on a marché sur la lune est ici.

Le seul hic est que ce sont des clichés pris par la NASA avec du matériel de la NASA et ce n'est donc pas la preuve indépendante tant attendue. Le seul commentaire qu'on peut faire c'est que les astronautes ont trainés les pieds comme des escargots pour laisser de telle traces Very Happy Probablement un effet de la pesanteur?


A-t-on vraiment marché sur la lune ? - Page 6 58463710

source : http://www.nasa.gov/mission_pages/LRO/news/apollo-sites.html
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Message par steve2035 Ven 14 Oct 2016 - 11:55

Fait il si chaud que ça sur la lune quand le soleil brille?

En tout cas la protection en plastique de la photo ne semble pas s'altérer immédiatement. Peut être qu'à l'avenir on pourra utiliser d'avantage de plastique dans notre conquête de l'espace.

A-t-on vraiment marché sur la lune ? - Page 6 As16-110

L'histoire : http://uk.businessinsider.com/apollo-16-hidden-family-portrait-on-the-moon-2015-10?r=US&IR=T
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Message par steve2035 Lun 17 Oct 2016 - 20:10

La ceinture de Van Hallen :

Beaucoup d'idioties semblent courir sur cette fameuse ceinture. Surtout sur wikipedia qui fait d'ailleurs plus de travail anticomplotiste que de travail d'information sur ce qu'est véritablement la fameuse ceinture de Van Hallen.

C'est simple. Le champ magnétique (magnétosphère) de la terre nous protège des particules cosmiques. Les protons, plus lourd, pénètre la magnétosphère d'avantage que les électrons cette magnétosphère.

On distingue donc 2 zones à la pénétration de particules :

  • ceinture intérieure (de 700 km à 10 000 km) : les protons arrivent jusque là.
  • ceinture extérieure (de 13 000 à 65 000 km) : les électrons sont piégés là.

Rappel : distance terre-lune  = 384 000 km.

Donc le probleme n'est pas de traverser la ceinture, puisque plus on va vers la lune plus on est soumis au rayonnement cosmique. En fait on sera toujours mieux dans la ceinture que sur la lune!

Ces particules ionisantes venant du soleil (protons et électrons) ionise la matière donc l'atmosphère mais aussi les corps humains ou le matériel.

Pendant le désastre de Tchernobyl, il y a eu beaucoup de rayonnements ionisant et l'effet sur la qualité des films et pellicules photos a été catastrophiques.

Aller à 06:20 ou 1:05:05 sur cette vidéo pour constater l'effet des rayonnements ionisant sur de la pellicule photographique (film ou photo):



Or sur la lune, la qualité des photos argentiques faites est irréprochable. Ex:

A-t-on vraiment marché sur la lune ? - Page 6 Dcx8x10

On voit même le scotch qui tient la couverture anti-micrométéorite Smile.
Il me semble que ce phénomène ne concerne pas les photos numériques ou magnétiques.

Je ne sais pas si ce rayonnement peut empêcher une mission courte sur la lune mais je pense qu'il peut au moins laisser des traces sur des pellicules photographiques. Ce qui n'est pas le cas.

Ce probleme de protection de l'équipage des rayonnements est un probleme insurmontable pour aller sur mars avec des hommes (ce qui est autrement plus compliquée du fait de la durée). Le dernier Science & Vie en parle. J’essaierais de joindre l'article prochainement.

Au fait j'ai une question encore plus ardu que "a t on vraiment marché sur la lune?" :
Pourquoi quand un scientifique critique scientifiquement un miracle de Dieu (comme Fatima) n'est il pas taxé de complotisme?
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Message par pax et bonum Lun 17 Oct 2016 - 20:59

Pouvez-vous en dire plus et plus clairement sur cette photo de famille près de la trace de pas?
N'est-ce pas une négligence de ceux qui ont tout tourné et photographié en studio?
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Message par steve2035 Lun 17 Oct 2016 - 22:32

Non cette photo est là volontairement. L'explication est donnée dans le lien en dessous de la photo.
Quant à dire que cela a du sens c'est une autre affaire. Je ne suis pas allé vérifié mais certains affirment que cette photo officielle n'est plus sur le site de la NASA
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Message par steve2035 Mer 19 Oct 2016 - 15:41

Est ce que quelqu’un comprend le sens profond des paroles de Neil Armstrong dans ce court discourt donné à la Maison Blanche (voir vidéo ci dessous)?

En anglais:
Armstrong a écrit:...Today we have with us a group of students, among America's best. To you we say we have only completed a beginning. We leave you much that is undone. There are great ideas undiscovered, breakthroughs available to those who can remove one of the truth's protective layers. There are many places to go beyond belief. Those challenges are yours--in many fields, not the least of which is space, because there lies human destiny...

En français (traduction peut être à revoir...):

Armstrong a écrit:...Aujourd'hui, nous avons avec nous un groupe d'étudiants, parmi les meilleurs des USA. A vous, nous disons que nous avons seulement terminé un début. Nous vous laissons beaucoup de chose à faire. Il y a de grandes idées non découvertes, des percées disponibles à ceux qui peuvent retirer une des couches protectrices de la vérité. Il y a beaucoup d'endroits où aller hors de nos croyances. Ces défis sont les vôtres - dans de nombreux domaines, et l'espace n'est pas le moindre, car là se trouve la destinée humaine...


  • Est ce que Armstrong avait en tête tout ceux qui doutent de l'épopée lunaire pour prononcer de telles paroles et entretenir la polémique?
  • Pourquoi la vérité serait "protégée"? Au pire elle est cachée et c'est à nous de la trouver.


Certains penseront qu'il a dit cela parce qu'il y a des hommes verts cachés sur la lune mais ce n'est pas mon cas.
Si on pense qu'il n'est pas allé sur la lune et qu'il ne peut pas le dire sous peine de mort et de guerre civile, alors on peut interpréter ces paroles d'une façon qui a du sens.

Et vous qu'en pensez vous?


Ici la vidéo (début de sa prise de parole @2:10 et intrigue @5:10)
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Message par pax et bonum Mer 19 Oct 2016 - 21:09

Les paroles d'Amstrong n'ont pas de sens.Du bla-bla médiatique.
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Message par steve2035 Ven 21 Oct 2016 - 17:38

Le caillou lunaire donné à la Hollande par les astronautes Buzz, Neil et Michael est un bout de bois fossilisé.

Bon on pourra dire que ce n'est pas encore une preuve et que le vrai caillou a pu être subtilisé après le don fait par la NASA...

http://usatoday30.usatoday.com/news/offbeat/2009-08-27-moon-rock-museum_N.htm
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1209445/Fake-dutch-moon-rock-causes-embarrassment-museum.html
http://abcnews.go.com/Technology/apollo-moon-rocks-lost-space-lost-earth/story?id=8595858

Par contre ce qui n'est pas cool c'est quand les médias, aux ordres des dirigeants, diabolisent ceux qui posent de bonnes questions comme ce journaliste qui demande à Buzz Aldrin comment il est possible que la Hollande se retrouve avec un caillou de la lune qui n'en est pas un... :

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Message par steve2035 Mar 1 Nov 2016 - 15:18

Un petit pas pour l'homme, une grande arnaque pour l'Humanité?

Cette vidéo a été transmise "malencontreusement" à Bart Sibrel par la NASA alors qu'il avait demandé des documents sur Appollo 11 pour réaliser un documentaire. Bart ne croit pas que la NASA ait mis un pied sur la lune et il a donc décider de faire un documentaire pour montrer les failles et incohérence. Appollo 11 est selon lui la mission où la fraude serait la plus évidente puisque c'est une 1ere pour tout le monde. La NASA a ensuite réclamé un retour de la vidéo. Depuis qu'elle a fuité sur internet, la NASA l'a diffusée quelque année après pour minimiser sont importance. C'est un moyen d'affirmer que la NASA n'a rien à cacher.

C'est un peu long mais l'Histoire mérite bien un peu d'attention, n'est ce pas?

L'interprétation :
Les astronautes sont en orbite terrestre alors qu'ils sont supposé être à mi chemin vers la lune (ça commence à 10 heures après le début de mission et ça fini vers 34 heures)

Les points remarquables :

  • Des manipulations de caméra pour arriver à rendre la terre petite et nette (qui n'est qu'un transparent posé sur la fenêtre) en la filmant depuis le fond de la capsule opposée à la fenêtre.
  • Une caméra qui n'est pas collée contre la fenêtre (on voit des ombres passant dans le champ de la caméra) alors qu'Armstrong affirme le contraire.
  • Après une reconfiguration de la cabine, le transparent a du être enlevé, le noir sidéral à disparu et une étrange lueur bleuté si familière envahie la cabine. Ne serait ce pas la terre?
  • Une vue du compteur du temps de mission où Houston lit le compteur et où les temps de transmission terre lune (A/R 1.2 sec) ne sont pas respectés. Bon j'ai fait le calcul à vu de nez Smile


Je vous fait suivre la transcription pour mieux suivre ce document historique Smile

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A-t-on vraiment marché sur la lune ? - Page 6 Empty Re: A-t-on vraiment marché sur la lune ?

Message par steve2035 Mar 1 Nov 2016 - 17:47

Ci dessous la transcription de la vidéo ci dessus :
en vert mes commentaires. En rouge les points remarquables.
Le compteur avant chaque phrase relate le temps depuis le début de la mission (lancement saturn5). Donc à 34:00:00 on est supposé être à mi chemin Terre-Lune:


010:33:34 Duke: Hello, Apollo 11. Houston. Goldstone says that the TV looks great. Over.
Utube 00 : 20 : Qui c’est qui dit : TALK?
010:33:44 Armstrong: Roger. We're zooming in on Earth now.
010:33:54 Duke: Hello, Apollo 11. Houston. Did you copy? Over.
010:34:00 Armstrong: Roger. We copied, Charlie.
010:34:04 Duke: Roger. Your transmissions the last couple of times have been about two-by. Over.
010:34:10 Aldrin: Okay. How do you read me now?
010:34:11 Duke: Rog. You're five-by now.
010:34:12 Aldrin: Okay. We're zooming the lens on in, until it will just about fill the monitor.
010:34:20 Duke: Roger. [Long pause.]
010:34:35 Aldrin: Okay. It's in full zoom, now.
010:34:40 Duke: Copy, 11.
010:34:43 Aldrin: And how about the f-stop? Is 22 going to be adequate?
010:34:49 Duke: Stand by. We'll get with the Goldstone TV guy. We don't have anything here at Houston. Stand by.
010:34:55 Aldrin: It looks good on the monitor, as far as the f-stop goes. Therefore, we just assumed it's okay at Goldstone. [Long pause.]
010:35:26 Duke: Hello, Apollo 11. Houston. Goldstone says it - TV looks really great, five-by; we don't - The AGC looks like it's working fine. The f:22 is good; we have no real white spots. They're real pleased with it. Over.
010:35:42 Aldrin: Okay. You just cut out, Charlie. We understand that it's looking great. We'll leave it the way it is and wait for you to come back on.
010:35:51 Duke: Roger. How do you read me now? Over.
010:35:54 Aldrin: Five-by.
010:35:55 Duke: Okay. My comments were - My comments were from Goldstone that they see no white spots as we saw in 10. Looks like the AGC's working real well. The f:22 looks good. Over.
[The white spots refer to flaws in the television transmission from Apollo 10 two months earlier.]
010:36:08 Armstrong: Okay. Very good. Well, we shut out the Sun coming in from the other windows into the spacecraft, so it's looking through a - the Number 1 window on Earth, and any reflected light (fades out) so, it ought to be a pretty good picture.
010:36:24 Duke: Roger. [Long pause.]
010:37:05 Duke: Hello, Apollo 11. Houston. We'd like you to keep the TV on for about 10 minutes or so, so we can get come good comparison on the camera. You can do anything your heart desires on the TV: interior, exterior, pan in and out, anything you'd like. Over. [Long pause.]
010:37:46 Duke: 11, Houston. Over. [No answer.]
010:38:05 Collins: Houston, Apollo 11. Over.
010:38:06 Duke: Roger. Go ahead. Over.
010:38:09 Collins: Charlie, I'm sorry; you keep cutting out. We heard up to you can do anything, and then after that we didn't hear anything, and we knew that wasn't right anyhow because we can't. But what do you want us to do?
010:38:21 Duke: Roger. We'll check this uplink on our voice. That transmission on the TV was - We'd like to get about 10 minutes worth of signal at Goldstone so we can look at the camera quality back here at Houston for about 10 minutes or so when they patch it back into us. What we were saying was that you can go interior or exterior on the camera. On the exterior shots, we'd like to look...
010:38:47 Collins: You cut out again.
010:38:48 Duke: Stand by.
010:38:55 Collins: Start over with: We were saying. [Long pause.]
010:39:36 Aldrin: Okay, Houston. You suppose you could turn the Earth a little bit so we could get a little bit more than just water?
010:39:45 Duke: Roger, 11. I don't think we got much control over that. Looks like you'll have to settle for the water.
010:40:01 Duke: 11, Houston. We're going to change - thinking about changing our voice up-link to another site. If you'll stand by, we'll see if we can improve the quality. Over.
010:40:11 Collins: Okay, Charlie.
010:40:12 Armstrong: We'll stand by for your call.
010:40:48 Duke: Apollo 11, Houston. We'll try once more on this TV request. We'd like 10 minutes worth of TV. And we'd like a narrative, if you could give us one, on the exterior shots. You could al - we also suggest you might try the - an interior position. Over.
010:41:10 Armstrong: Roger. We're seeing the center of the Earth as viewed from the spacecraft in the eastern Pacific Ocean. We have not been able to visually pick up the Hawaiian Island chain, but we can clearly see the western coast of North America, the United States, the San Joaquin Valley, the High Sierras, Baja California, and Mexico down as far as Acapulco, and the Yucatan Peninsula; and you can see on through Central America to the northern coast of South America, Venezuela, and Colombia. I'm not sure you'll be able to see all that on your screens down there.
010:42:04 Duke: Roger, Neil. We just wanted a narrative such that we can - When we get the playback, we can sort of correlate what we're seeing. Thank you very much.
010:42:19 Collins: I haven't seen anything but the DSKY so far.
010:42:23 Duke: Looks like they're hogging the windows. (monopoliser la fenetre)
010:42:29 Armstrong: You're right.
010:46:58 Duke: Hello, Apollo 11. Houston. On your cryos, we'd like, at this time, for you to place all four cryo heaters to Auto and turn off all four cryo fans. Over.
010:47:15 Aldrin: Okay. All four cryo heaters are Auto. And all four cryo fans are off, all off.
010:47:25 Duke: Roger. That's going to be your sleep configuration.
010:47:29 Aldrin: Okay.
010:47:30 Duke: And, Buzz, we'll be terminating the battery charge in about a half hour.
010:47:35 Aldrin: Roger. [Long pause.]
010:47:58 Duke: Hello, Apollo 11. Houston. You can terminate the TV at your convenience. We've got enough tape, and you can start PTC at your convenience. The rates look super for starting up. Over.
010:48:14 Collins: Roger, Charlie.

2e bande
3e bande

033:59:45 Duke: Okay, 11. We have a picture. We see the Earth right in the center of the screen. Over.
033:59:52 Armstrong: Roger, Houston. Apollo 11 calling in from about 130,000 miles out. And we'll zoom our camera in slowly and get the most magnification we can. Over.
034:00:06 Duke: Roger.
Oh qu’elle est loin la Terre!!!
034:01:16 Duke: 11, Houston. The definition is pretty good on our monitor here. The color's not too [garbled], at least on this set. Could you describe what you're looking at? Over.
Utube 20:24
034:01:31 Armstrong: Roger. You're seeing Earth, as we see it, out our left-hand window, just a little more than a half Earth. We're looking at the eastern Pacific Ocean, and the north half of the top half of the screen, we can see North America, Alaska, United States, Canada, Mexico, and Central America. South America becomes invisible just off beyond the terminator or inside the shadow. We can see the oceans with a definite blue cast, see white bands of major cloud formations across the Earth, and can see coastlines, pick out the western US, San Joaquin Valley, the Sierra mountain range, the peninsula of Baja California, and can see some cloud formations over southeastera US. There's one definite mild storm southwest of Alaska; looks like about 500 to 1000 miles, and another very minor storm showing the south end of the screen near the - or a long ways off of the equator, probably 45 degrees or more south latitude. Can pick out the browns in the landforms pretty well. Greens do not show up very well. Some greens showing along the northeastern - northwestern coast of the United States and northwestern coast of Canada.
Utube 20:28 : la Terre a une gueule un peu bizarre. Pas très ronde. Puis quelque chose passe entre la caméra et la terre. C’est possible si la caméra n’est pas contre la fenêtre à contrario de ce qu’annonçait Armstrong @010:42:29 .
034:03:44 Duke: Roger, 11. It's a pretty good picture on clarity here. We're having - can you tell us - It appears to us that there are two distinct cloud formations trending east-west, one approximately about along the equator, and one around 30 or so south latitude. Could you tell us exactly where those cross the land masses? Over.
034:04:13 Armstrong: Well, yes. They cross just south of the lower part of Mexico, probably through Central America. That is the equatorial band which we assume to be the inter-tropical convergence zone. The other band, which is about 30 south correctly, seems to appear to join the equator at the far left, or just beyond the horizon on the left edge of Earth, or at least it looks like it's going to join it. We don't have an explanation for that banding.
034:04:53 Duke: Roger, Neil. Thank you. It also appears that just to the left of the terminator, up in the northern hemisphere, there's a cloud band trending - a gap in the cloud, trending northwest/southeast. It appears to us that that comes in about over the northern United States, or perhaps the central United States. Is that about correct? Over.
034:05:26 Armstrong: I can see on the monitor the thing you're talking about, but right now I can't get my eye to the window to pick out just where it crosses the shore line.
034:05:35 Duke: Roger. [Long pause.]
034:05:42 Duke: You guys are doing a good job. It's a real steady picture, here. We're - Clarity is excellent. The color, it's - the clouds are - The whites are distinct. The rest if it looks like, to me anyway on the monitor I'm observing, is a fairly greenish blue is the way I'd describe it. Over. [Pause.]
034:06:09 Duke: It appears that the...
034:06:11 Armstrong: Well, we can't observe... [hears Duke] We can't observe much green from the spacecraft.
034:06:18 Duke: Roger. On this monitor, the landmasses appear to be just a darker grayish color rather than a brown.

Utube 25:30
034:06:31 Armstrong: Well, it's true that we do not have the depths of color at this range that we enjoyed at 50,000 miles out (Ouais at 50 000 miles c’était la meme definition c’est à dire qu’on distinguait rien en video). However, the oceans still are a definite blue and the continents are generally brownish in cast, although it is true that they're tending more toward gray now than they were at the closer ranges.
034:07:03 Duke: Roger, 11. We've been - I've just been vectored to another monitor and sure enough, the browns are coming in a lot more distinctly on the Eidephor that we have up on our screen in the Control Center. Over. [Pause.]
034:07:21 Collins: Okay, world, hold on to your hat. I'm going to turn you upside-down. [Long pause.]
Je n’ai pas compris la manœuvre.  Probablement l’humour ou le fil de la caméra à détortiller
034:07:36 Duke: 11, that's a pretty good roll, there. [Long pause.]
034:08:03 Collins: Oh, that was pretty sloppy, Charlie. Let me try that one again. [Pause.]
034:08:12 Duke: You'll never beat out the Thunderbirds. [Long pause.]
034:08:37 Duke: Apollo 11, Houston. That practice did you some good. It's looking - real smooth roll, there.
034:08:43 Duke: Oops! Spoke too soon. [Pause.]
034:08:53 Collins: I'm making myself sea sick doing it, Charlie. I'll just put you back right-side up where you belong.
034:08:58 Duke: Roger.
034:09:01 Collins: You don't get to do that every day. [Pause.]
034:09:12 Duke: 11, Houston. Could you describe, from your view, the polar cloud cap? It appears to us to extend down the western coast of North America. Would you estimate how far it extends down? Over. [Long pause.]
Utube 25 :20 . Je ne vois pas l’intérêt de ces questions.  
034:09:47 Aldrin: Trying to fit everybody into the window.
034:09:50 Armstrong: It appears that the cloud cap comes down a little bit below the southern extremity of Alaska.
034:10:03 Duke: Roger. [Pause.]
034:10:11 Duke: We've - 11, we've lost our picture here, now. [Long pause.]
034:10:24 Duke: Okay. Apollo 11, Houston. We've got the picture back now. [Pause.]
034:10:36 Armstrong: Unfortunately, we only have one window that has a view of the Earth and it's filled up with the TV camera, so your view now is probably better than ours is.
034:10:47 Duke: Roger. We copy.
034:10:51 Duke: 11, Houston. If you could comply, we'd like to see little smiling faces up there, if you could give us some interior views. I'm sure everybody would like to see you. Over.
Utube 29:50
034:11:06 Armstrong: Okay. We'll reconfigure the TV for that.
034:11:08 Duke: Roger.
Utube 30:43 zoom out sur la terre et on voit un peut de lumière venir de l’autre fenêtre.
Utube 30 :46 : Ah encore un truc devant la caméra qui est supposée être collé contre la fenêtre.

034:12:31 Duke: Apollo 11, Houston. It appears to us that we're seeing a view from outside plus a little of the inside. It appears you've taken the camera away from the left window now. Over.

Utube 31 :24  Oui mais c’était déjà le cas avant sauf que Houston ne l’avait pas remarqué.
034:12:45 Armstrong: That's correct. We're moving it back and reconfiguring for interior lighting.
Mensonge: c’était déjà le cas.
034:12:50 Duke: Roger. [Pause.]
034:12:56 Duke: We can still see the Earth through the left window, and it appears that we can see a floodlight off to the left, either that or some Sun shafting through the hatch window.
034:13:10 Armstrong: It's a floodlight.
Utube 31 :59 : Avec la reconfiguration de la capsule spatiale, le noir intersidéral a disparu et on voit une étrange lumière bleuté si familière derrière Michael qui semble tout remplir. Ne serait-ce pas la planète bleue ?
034:13:11 Duke: Rog.

034:13:14 Duke: Now we're coming in. Can't quite make out who that head is.
034:13:24 Duke: That's big Mike Collins, there...
034:13:25 Collins: You got a little bit of... [hears Duke.] Yeah, hello there sports fans. You got a little bit of me, plus Neil is in the center couch, and Buzz is doing the camera work this time.
034:13:34 Duke: Roger. It's a little dark now, 11. Maybe a bigger f-stop might help.
034:13:44 Collins: Yeah, that's in work. [Long pause.]
034:14:05 Duke: It's getting a lot better now, 11. Mike, you're coming in five-by. I got a good...
034:14:14 Collins: I'd have put on a coat and tie if I'd known about this ahead of time.
034:14:18 Duke: Is that Buzz holding your cue cards for you? Over.
034:14:25 Collins: Cue cards have a 'no'. We have no intention of competing with the professionals, believe me. [Pause.] We are very comfortable up here, though. We do have a happy home. There's plenty of room for the three of us and I think we're all learning to find our favorite little corner to sit in. Zero g is very comfortable, but after a while you get to the point where you sort of get tired of rattling around and banging off the ceiling and the floor and the side, so you tend to find a little corner somewhere and put your knees up or something like that to wedge yourself in, and that seems more at home.
Professional : Ces astronautes sont très humbles. En tout cas leurs clichés sur la lune seront de qualité professionnelle. On aurait bien aimé voir le bêtisier (les clichés ratés). La vidéo du 1er pas sur la lune en noir et blanc était vraiment saboté (c’est plus cher la couleur ?) et éviter aussi aux médias d’avoir à filmer une projection sur un mur du centre de contrôle de Houston.
034:15:05 Duke: Roger. Looks like Neil is coming in five-by there, 11. Mike, see you in the background. The definition is really outstanding. The colors are good. It's a real good picture we're getting here of Commander Armstrong. We - Buzz, when you take the camera over towards the window where the Sun's shafting through, it tends to blank it out, though.
034:15:35 Collins: Yes, Neil's standing on his head again. He's trying to make me nervous.
034:15:40 Duke: Roger. [Pause.]
034:15:50 Collins: He's disappearing up into the tunnel, of course, as he would going into the Lunar Module, only backwards.
034:15:57 Duke: Roger. We can see portions of the LEB now. The systems test meter panel in the lower part of the picture, or we did have it, anyway.
034:16:09 Collins: Okay. And then directly behind his head are our optical instruments, the sextant and the telescope that we use to take sightings with.

034:16:19 Duke: Roger, copy. We see the DSKY flashing with a 6 51. In fact, we can read Registers 1 and 2 quite clearly.
034:16:31 Collins: The old High Gain angles telling us which way the Earth is.
034:16:35 Duke: Copy. That's a beautiful picture. Clarity is outstanding. [Pause.]
034:16:47 Collins: We can also give you the time of day in our system of mission elapsed time. Elapsed time: 34 hours, 16 minutes and umpteen seconds. Can you see that clearly enough, Charlie?
034:16:59 Duke: Roger, Apollo 11. We can see it counting up every - every second. We got 34:17:02 now. [Pause.]
Utube : 35:43 : Synchro Parfaite ! Mais pensez quand même à respecter le temps des transmissions vers la terre. A mi chemin Terre Lune l’image met une 0.5 seconde à parvenir à Houston. Et la voix de Duke met aussi environ 0.5 seconde pour revenir à la capsule. Tout est parfaitement syncho. Bon je cherche la petit bête… Mais quand meme les lois de la physique sont partout les mêmes!

034:17:13 Collins: Okay. Back to the High-Gain angles.
034:17:15 Duke: Roger.
034:17:18 Collins: Now we have amputated those. [Long pause.]
034:17:45 Duke: 11, Houston. We have a beautiful rainbow there now as you move the camera around. That looks like the star charts coming into view, now. Over.
034:17:58 Collins: Yes. Those are Buzz's two star charts that he is using right now as sun shades over the right-hand window, window Number 5.
Utube: 36:41 . Bon chacun a ces slides à bord ? En tout cas les slides ont l’air très utile pour aller sur la lune.
034:18:07 Duke: Roger. We see the Sun shining in through it behind him and blotting out the equatorial - correction, ecliptic plane, and the stars that you're using for the navigation.
034:18:20 Collins: Rog. He doesn't really need the charts. He's got them memorized. They're just for show.
034:18:27 Duke: We copy.
034:18:28 Aldrin: While we're pointing up in this direction, we see out our side windows the Sun going by and, of course, out one of our windows right now we've got the Earth. (ca on avait bien compris. On a simplement pas la meme notion des distances) Now right behind my window, of course, we have the Sun, because the Sun is illuminating the star charts that we see. This line represents the ecliptic plane and these lines, vertical lines, represent our reference system that the spacecraft is using at this time. As we approach the Moon, the Moon will gradually grow larger and larger in size and eventually it will be in eclipse. It will be eclipsing the Sun as we go behind it, as we approach the Lunar Orbit Insertion maneuver.
034:19:19 Duke: Roger, 11. We've - Could you attempt a little bit better focus there, 11? Over. [Long pause.]
034:20:01 Duke: 11, Houston. That's a lot better on the star chart now. We can make out the ecliptic plane and the planets and the Sun and the Moon as it - as they have gone at various places throughout the ecliptic plane. Over.
034:20:19 Collins: Okay, Charlie. [Long pause.]
034:20:41 Aldrin: If we can get some of the wires untangled here, we'll give you a demonstration of how easy push-ups are up here.
034:20:52 Duke: 11, Roger. Good view of Buzz, there. [Long pause.]
034:21:24 Aldrin: When it gets pretty hard doing it that way, why, we just roll over and do it the other way.
034:21:30 Duke: Rog. We copy. We couldn't figure out whether that was a chin-up or a push-up. Just take your choice, I guess. [Long pause.]
034:22:05 Collins: Well, it looks like it's probably almost your dinner time down there, Earth. We'll show you our food cabinet here in a second.
034:22:14 Duke: 11, Roger. [Long pause.]
034:20:01 Duke: 11, Houston. That's a lot better on the star chart now. We can make out the ecliptic plane and the planets and the Sun and the Moon as it - as they have gone at various places throughout the ecliptic plane. Over.
034:20:19 Collins: Okay, Charlie. [Long pause.]
034:20:41 Aldrin: If we can get some of the wires untangled here, we'll give you a demonstration of how easy push-ups are up here.
034:20:52 Duke: 11, Roger. Good view of Buzz, there. [Long pause.]
034:21:24 Aldrin: When it gets pretty hard doing it that way, why, we just roll over and do it the other way.
034:21:30 Duke: Rog. We copy. We couldn't figure out whether that was a chin-up or a push-up. Just take your choice, I guess. [Long pause.]

4e bande 40:40

034:22:05 Collins: Well, it looks like it's probably almost your dinner time down there, Earth. We'll show you our food cabinet here in a second.
034:22:14 Duke: 11, Roger. [Long pause.]
034:22:38 Duke: 11, Houston. We see a box full of goodies there. Over.
034:22:43 Collins: We really have them, Charlie. We've got all kinds of good stuff. We've got coffee up here in the upper left and various breakfast items, bacon in little small bites, beverages like fruit drink, and over in the center part we have, oh, all kinds of things. Let me pull one out here and see what it is.
034:23:04 Duke: Rog.
034:23:11 Collins: Would you believe you're looking at chicken stew, here? All you have to do is - 3 ounces of hot water for 5 or 10 minutes. Now we get our hot water out of a little spigot up here with a filter on it that filters any gases that may be in the drinking water out, and we just stick the end of this little tube in the end of the spigot and pull the trigger three times for 3 ounces of hot water and then mush it up and slice the end off it and there you go, beautiful chicken stew.
034:23:46 Duke: Sounds delicious. [Pause.]
034:23:56 Collins: Yes. The food so far has been very good. We couldn't be happier with it.
034:24:00 Duke: Roger.
034:24:01 Collins: Could I borrow that flashlight a second?
034:24:05 Duke: The surgeons are saying thank you, there, for that.
034:24:10 Collins: And it is sort of down in a dark corner, so we have a flashlight here to help us see things; and if I can let go of it carefully, it'll just hold itself right where it is.
034:24:24 Duke: Roger.
034:24:25 Collins: As long as it's still, it will.
034:24:36 Duke: Apollo 11, Houston. That's a pretty good demonstration. You started off really stable there, Mike. It...
034:24:44 Collins: Well, the problem is, no matter how carefully you let go, you bump it just a tiny little bit, set it in motion and once in motion there she goes. Try that again.
034:25:00 Duke: It looks fairly stable now with slow rotation. [Long pause.]
034:25:29 Collins: Well, so much for the food department. I'm going to close up the store down here.
034:25:33 Duke: Roger. We copy.
034:25:39 Aldrin: Charlie, we checked out the cable lengths, and we're thinking we might want to see if we can take the TV into the LM with us tomorrow for part of the time. Over.
034:25:49 Duke: Roger. Good show. We'd like to see it if it'll reach that far. Over.
034:25:57 Aldrin: We'll give it a try.
034:25:59 Duke: Rog. [Long pause.]
034:26:31 Collins: And where I sleep is down underneath this couch.
034:26:37 Duke: Houston. Roger.
034:26:42 Duke: Slowly sinking into the sack there. [Pause.]
034:26:51 Collins: It's really comfortable. [Pause.]
034:27:01 Collins: Forgot to give Buzz his flashlight back. [Long pause.]
034:27:22 Duke: Apollo 11, Houston. Could you give the folks a view of your patch if - on your CWGs? Over. [Pause.]
034:27:37 Collins: Stand by one, Charlie; we'll try and give you a close-up.
034:27:40 Duke: Rog. [Long pause.]
034:27:52 Duke: 11, Houston. We have the patch. Could you attempt to improve the focus slightly? Over. [Long pause.]
034:28:13 Duke: 11, Houston. The scan on the camera makes the - that's a little bit better now. The flashlight seems to flicker, due to the scan on the TV. We can't see the eagle. Now it's a little bit better. Over. Could you open the f-stop a little bit more? Over. [Pause.]
034:28:41 Collins: It's open all the way. We're going to have to move Buzz around little bit.
034:28:44 Duke: Roger. [Long pause.]
034:29:23 Duke: Okay, Apollo 11, Houston. The color is better now. It's coming in. We could attempt a little bit better focus on it. There we go; it focuses a lot better now. We see the eagle coming right in on the lunar surface. Over. That's very good now.
034:29:56 Duke: Apollo 11, Houston. That's very good now. We can see the Earth in the background, Apollo 11, and the eagle coming in.
034:30:05 Collins: It's probably pretty hard to see the olive branch, isn't it?
034:30:08 Duke: Roger. It is.
034:30:12 Collins: Well, that's what he has in his talons, is an olive branch.
034:30:16 Duke: Copy. [Long pause.]
034:30:39 Duke: Apollo 11, Houston. We're really impressed with the clarity and the detail that we have in the picture. The colors are - now, it's really an excellent picture now that I'm looking at it on our monitor, which is about 12 seconds before the networks can get it out due to the conversion that we have here on our TV converter. The - We're looking at the controls in the display - the main display console and we can see the DSKY up on the panel. Over.
034:31:32 Collins: That would be nice if you could take a look at all the circuit breakers; make sure the right ones are in and the right ones are out.
034:31:38 Duke: Roger. Big Brother's watching. (quelle culture!)
034:31:43 Collins: And we're glad of it. [Pause.]
034:31:53 Collins: Boy, you guys have sure been doing a good job of watching us, Charlie. We appreciate it.
034:32:00 Duke: The spacecraft's been beautiful, 11. We've really no complaints at all. Looks - Things are really great. [Pause.]
034:32:12 Collins: Can you see this DSKY on the MDC?
034:32:15 Duke: That's affirmative. It appears that - can't quite tell what program went P00. We see you punching in a Verb 35, I think it is. Over.
034:32:28 Collins: Yes. Might as well tell the EECOM's or tell the GNC and everybody to hold on to their hat and I'll push the Enter button.
034:32:36 Duke: Rog.
034:32:41 Duke: We see a real display now. [Long pause.]
034:32:56 Duke: That's a good demonstration of how the crew has the interface with the computer, talking to the programs and all that we have in the computer.
La fenêtre est couverte. Cela peut être pour 2 raisons : La luminosité pour le film. Ou bien ne pas voir le bleu de la terre qui a été aperçu un peu plus tôt et qui semble même passé par-dessous.
034:33:09 Collins: Well, that's right, Charlie. Sometimes it tells us things and sometimes we tell it things and mostly it talks to us. [Long pause.]
034:34:14 Duke: 11, Houston. We just lost our pic - I see we're going back outside now. Over. [Long pause.]
034:34:31 Duke: 11, Houston. You copy? Over.
034:34:35 Armstrong: Roger. We copy, And as we pan back out to the distance at which we see the Earth, well, it's Apollo 11 signing off.
034:34:50 Duke: Roger, Apollo 11. Thank you much for the show. It's a real good half hour. Appreciate it. Thank you very much. Out. [Long pause.]
034:35:22 Collins: Okay. That's it, Charlie.
034:35:24 Duke: 11, Houston. We appreciate the show. Thank you very much. Over.
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Message par pax et bonum Mer 2 Nov 2016 - 20:51

Oui,il faut lire les lettre vertes et il y a un argument de plus en faveur de la supercherie auquel je n'avais pas pensé qui est la synchronisation du discours alors qu'il faut attendre 4 secondes et certainement plus entre chaque intervention terre-lune,lune terre.
On le remarque pour les interviews en Russie,par exemple,où la question posée à Paris met 2 secondes pour parvenir au journaliste à Moscou et vice-versa.
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